woah!!

woah!!
rindu saat itu...

...sURat untuk DIA...

disaat hati ini menangis mengenang dosa silamku... fikiran mula terbayang wajahmu.... engkau adalah insan yang selalu "membenci" diriku.. disaat diriku melangkaui batas,, kau tegur dengan caramu.. cara yang mampu menjatuhkan aku...

kata-katamu seakan anak panah yang dilepaskan dari busur yang ditarik talinya sepenuh tenaga....
hatiku mula memberontak, melahirkan perasaan dendam dan amarah.. dirimu tersenarai sebagai musuh utamaku.. hati, minda dan perasaanku tidak mampu menerima kewujudanmu dalam hidup ini... rasa seperti engkaulah insan yang patut mati!!

sejak minggu pertama perkenalan kita lagi engkau menzahirkan kebencian kepadaku.. dan semenjak itu juga hati ini mula membenci dirimu.. entah mengapa diriku tidak mampu menerima teguranmu... tiap kali engkau mengingatkan aku, hati kecilku terdetik.."apa masalah engkau?!"... mungkin caramu mengguris hatiku.

diasaat aku duduk dan termenung seeorang diri... hati ini menangis kekesalan .. niat dan azam mula ku lakar.. untuk kehidupan baru yang lebih sempurna dan lebih dekat denganNya..

ternyata teguranmu mengingatkan aku kepadaNya.. terpadam sudah api kemarahan, terkubur juga dendam membara.. terkenang pula saat dirimu memohon maaf kepadaku.. engkau seperti dirasuk sesuatu .. kerana orang yang selama ini enggan mendapingiku, memohon maaf dariku? hakikatnya aku sudah lama lupakan kisah lalu..

2010 kini melabuhkan tirainya.. angin 2011 bertiup sepoi-sepoi bahasa... aku termenung melihat kebesaran Tuhan sekeliling kita.. aku dsangat segan denganmu.. yela, aku orang kecil engkau orang besar, kau alim orangnya.. aku ini seperti pemabuk yang baru sedar!

setelah api kemarahan padam,, tanah yang gersang kini kembali subur, sudah ku tebas rumputnya.. menanti dirimu menyemai benih cinta.. agar tumbuh mekar bunga PERSAHABATAN.. yang kekal selamanya..

"janganlah engkau menghukum orang lain dek kerana kesalahan orang lain"

Namun aku amat mengerti itu adalah caramu untuk lari dari melakukan kesilapan lampau...
lupakan sajalah Sejarah hitammu...
tidak semua orang sama walaupun fizikalnya sama..

aku amat berharap agar engkau dapat menerimaku seadanya.. Terima Kasih

~kekasih yang tak dianggap~
sejujurnya dari sAhaBAtmu